Ta vsebina je zaščitena z geslom. Za ogled spodaj vpišite svoje geslo:

Topografski znaki

Starostna skupina: starejši GG

Vsebinski sklop: Topografija

Čas trajanja sestanka: 60 minut

Avtor sestanka: Rod Črnega mrava

Potrebščine, ki jih za izvedbo potrebuje vodnik:

  1. seznam topografskih znakov,
  2. računalnik.

Potrebščine, ki jih za izvedbo potrebujejo otroci:

  1. seznam topografskih znakov (priročnik Orientacija in topografija ali spletno gradivo).

Ali bodo otroci v okviru sestanka opravili tudi zahteve za kakšno veščino?

Ne.

Uvodna motivacija

Sledeče taborniško srečanje je namenjeno temu, da člani ponovijo topografske znake, ki jih že poznajo (torej, da jih prepoznajo in znajo tudi narisati) ter da spoznajo tudi take, ki jih še ne poznajo.

Ko povabiš člane v virtualno sobo in jim podaš navodila (npr. danes imamo na sporedu topografske znake, zato poiščite priročnike s topografskimi znaki), naj ti člani posredujejo 5 topografskih znakov, ki jih že poznajo in 10 takih, ki jih še ne poznajo, potem pa obišči spletno stran https://skribbl.io/.

Jedro vodovega sestanka

Pričakala te bo sledeča uvodna stran, izbereš pa opcijo »Create Private Room«.

V naslednjem koraku izbereš, koliko ponovitev (Rounds) boste igrali, koliko časa imajo člani na voljo za risanje in ugibanje (Draw time in seconds) ter tudi osnovni jezik in uporabljene besede (Custom words).

Ko ti vsi člani posredujejo svoj izbor topografskih znakov, jih vneseš v razdelek Custom Words, pri čemer pazi na to, da so besede pravilno črkovane in ločene z vejicami. V kolikor nimaš toliko časa za izvajanje srečanja, ti člani pošljejo premalo besed, imaš manj članov na srečanju, ipd., prilagam naš izbor besed:

cerkev, cerkev z dvema zvonikoma, cerkev s tremi zvoniki, most, brv, pešpot, slabši kolovoz, kolovoz, apnenica, reka, potok, zajetje večje zmogljivosti, stadion, koliba, samostan, versko znamenje, spomenik, spominska plošča, osamljen grob, park, trigonometrična točka, kota, vinograd, živa meja, grad, razvalina, ruševina, silos, žaga, rudnik, kamnolom, podzemna jama z vodo, podzemna jama brez vode, brezno, vrtača, kup kamenja, vodnjak, vodni bazen, močnejši izvir, šibkejši izvir, vodovod, čer, travnik, mejni kamen …

Po tem, ko prilepiš besede v razdelek Custom words, moraš nujno izbrati tudi možnost Use custom words exclusively. To ti namreč omogoča, da bodo igralci izbirali le med izbranimi besedami, sicer bo program dodajal tudi besede v jeziku, ki si ga izbral (če si torej izbral/-a angleščino in si pozabil/-a odkljukati možnost, da igralci izbirajo le med izbranimi besedami, se bodo vmes pojavile tudi možnosti kot so Apple, Super Mario, Weather …).

Ko izbereš vse, članom pošlješ povezavo do igralne sobe.

Članov ne pozabi opozoriti na to, da morajo pred začetkom izbrati eno od treh ponujenih možnosti (če tega ne storijo, bo računalnik izbral namesto njih). Po kliku na eno od možnosti (glej zgornjo sliko), se prične tekmovanje. Izbirate lahko med različnimi barvami, obarvate lahko tudi igralno površino (podobne funkcije kot jih ima program Slikar).

Takoj, ko začne eden od igralcev z risanjem, ostali pričnete z ugibanjem. To storite tako, da v pogovoru (oz. v okencu za pogovor, ki ga najdete na desni strani), čim hitreje natipkate ima za topografski znak, ki ga po vašem riše sočlan. Program vsem pomaga s tem, da povsem na vrhu navede število besed, ki jih ima beseda, proti koncu pa igralcem tudi pomaga tako, da vnese kakšno od črk (podobno kot pri vislicah).

Zaključek

Na koncu zmaga tisti, ki je dosegel največje število točk (ali najhitreje tipka, pozna topografske znake ali dobro riše). Člane lahko motiviraš tako, da zmagovalec določi nek izziv ostalim članom ali dobi neko nagrado, za člane pa je igra dobra tudi zato, ker topografske znake vadijo na zabaven in sproščen način.

Opombe

NEKAJ DODATNIH NAPOTKOV (glede na izkušnje z igranjem):

  • Če je le možno, naj člani sodelujejo preko računalnika, saj imajo mobilni telefoni manjši zamik, zaradi česar člani izgubijo motivacijo, poleg tega je povezava preko telefonov bolj nestabilna, tudi težje se riše.
  • Od začetka lahko vodniki izberete manjše število besed, saj se bodo te besede večkrat ponovile, kar pomeni, da si bodo člani te besede bolj zapomnili (če rišeš most že šestič, si ga zelo dobro zapomniš), podaljšate lahko tudi čas risanja (mi smo največkrat izbrali možnost risanja 100 s). Vendar pazite: člani se lahko hitro naveličajo, če imamo v igri konstantno samo cerkev, most, apnenico in reko.
  • Optimalno število besed, da ne prihaja do motečih ponovitev, je nekje okrog 50 ali 60.
  • Celotna igra je bolj dinamična, če je vod istočasno povezan preko klepetalnice, saj člani lahko drug drugemu dajejo napotke in kakšno pomoč (če se kakšnemu članu res zatakne in ne prepozna topografskega znaka, čeprav so vsi ostali člani že dobro minuto nazaj pravilno ugotovili, za kaj gre).
  • Člane opozorite, naj tipkajo počasi, saj se lahko zgodi, da imajo pravilen topografski znak v mislih, a so se na žalost le zatipkali. Program sicer igralca navadno opozori, da je bila izbrana beseda zelo blizu rešitvi.
  • Igro lahko otežite tako, da zmanjšate čas, ki ga imajo igralci na voljo za risanje. Nekateri člani si namreč želijo topografske znake olajšati tako, da narišejo risbo (če ne poznajo topografskega znaka), z omejevanjem časa pa jih prisilimo, da se hitreje naučijo risanja topografskih znakov.
  • Če presežete časovno omejitev za izbor pojma, ki ga boste risali in vam računalnik izbere, katero od ponujenih možnosti boste risali, se zna zgoditi, da ne boste vedeli, kaj rišete (program namreč zelo hitro preklopi med opcijami in vam kasneje ne javlja, kateri pojem rišete). Navadno si sicer lahko pomagate s številom črk v besedi, ki je navedeno zgoraj desno nad okencem za pogovor.
  • Če želite igro ponoviti, vam bo program shranil izbrane besede in vam jih predlagal, ko boste želeli znova odpreti igralnico, tako da lahko izraze sproti dodajate, odvzemate, ipd.